Ένα μικρό στολίδι μιας νεκροκεφαλής, σαν κονκάρδα να κρέμεται άτσαλα από το λευκό σιδερωμένο του πουκάμισο πρόδιδε την επιθυμία του να δηλώσει καθαρά τη θέση του να καρναβαλιστεί όλο το βράδυ. Τα χέρια του έβγαλαν απαλά τα έγγραφα του κράτους για να αναλυθούν τα στατιστικά στοιχεία επιδοτήσεων προς την εκκλησία, αλλά βλέποντας τον συνομιλητή του, τον ιερέα αυτής της εκκλησίας, να έχει κλειδώσει το βλέμμα του πάνω στην κονκάρδα νεκροκεφαλής, επανατοποθέτησε με προσοχή τα έγγραφα στη θήκη της τσάντας του και γύρισε προς το μέρος του απέναντι του.
«Δε σας αρέσει ο θάνατος;»
«-Όχι, είναι μια πορεία προς τον παράδεισο, μα πού κολλάει αυτό;» ρώτησε ο ιερέας, χωρίς να αποχωρίζονται τα μάτια του την κονκάρδα.
«-Είστε υπέρ των εθίμων της αποκριάς.», τον διέκοψε ο ιερεύς και συνέχισε «Από ό,τι βλέπω γιορτάζετε ξέφρενα, όταν ψέλνονται οι τρεις ωδές στην εκκλησία».
«-Οι ποιες; Για τι πράγμα μιλάτε; Εγώ καρναβάλι γιορτάζω».
«-Για το ίδιο πράγμα μιλάμε. Το τριώδιο ετυμολογικά είναι οι 3 ωδές, που ψέλνει η εκκλησία μας, όπως και η αποκριά, ετυμολογικά είναι η αποχή από το κρέας. Εκείνες οι 3 βδομάδες πριν τη Μ. Σαρακοστή, που αρχίζει από την Κυριακή του Τελώνου».
«-Και τι με ενδιαφέρουν όλα αυτά τα τυπικά; Φυσικά και ντύνομαι και γλεντάω, για αυτό είναι η ζωή, για αυτό ζει ο άνθρωπος, για το γέλιο την έξαψη έρωτα και χαράς. Και η αποκριά σε βοηθά να το ακουμπήσεις». Ο δείκτης του χεριού του κουνιόταν επιδεικτικά, έναντι στον συνομιλητή του.
«- Νομίζω απλά έχει φτάσει η κατάσταση των αποκρεών σε τέτοια αισχρότητα, όπως και η εκκλησία μας πιστεύει, που η γύμνια και η ξετσιπωσιά έχει προσπεράσει το αθώο γέλιο, που υπερασπίζεσαι. Οι βωμολοχίες, τα πορνικά άσματα και θεάματα και τα σαρκικά αμαρτήματα, φυσικά καταδικάζονται από την εκκλησία. Τι περίμενες να γίνει; Είναι το προφανές».
«-Προφανές θα ήταν να μην ήσασταν και παντελώς κάθετοι στις ιδεολογίες σας. Πόσο κατά δηλαδή μπορεί να είναι μια ενδυμασία στο χριστιανισμό;»
«-Είναι, είναι» επανέλαβε με πιο εδραιωμένη φωνή «Και ξέρεις γιατί; Γιατί προσβάλει άμεσα τις αρχές του Χριστιανισμού και της Εκκλησίας, γιατί το άτομο πίσω από αυτό το προσωπείο, κρύβεται και απελευθερώνεται από ηθικές αρχές και δρα έξω από την πίστη, που προτάσσει η Μ. Σαρακοστή. Κατάλαβες παιδί μου;»
Τα μάτια του εντεταλμένου του κράτους κοίταξαν το γυαλισμένο μαρμάρινο πάτωμα και έβγαλαν έναν αναστεναγμό «Ίσως αυτό το θέμα μείνει πάντα μια διαμάχη και η μεγαλύτερη απόρριψη αρχής της εκκλησίας από τον κοινό κόσμο και ίσως πάντα η εκκλησία άτυπα να το ανέχεται».
«Μάλλον πρέπει να βάλεις ένα ταφ στο ρήμα σου και ένα αρνητικό πρόσημο παιδί μου, με τη Βοήθεια του Θεού προχωράμε όμως μαζί».
«Δηλαδή;» ρώτησε ο συνομιλητής του, μαζεύοντας τα πράγματά του.
«Δεν το αντέχει» ένωσε τα δάχτυλα του, σχηματίζοντας έναν σταυρό, με ευλαβικό ύφος «δεν το αντέχει».
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ........
Πηγή: https://www.arthro-13.com/news/rogmi-schesi-kratoys-ekklisias-mesa-apo-enan-diigimatiko-dialogo-ton-dyo-antirropon-pleyron-e/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου